Brev:
Mad generelt, kræsenhed
20. juli 2009
Alder:
3 år, 6 mdr.
Mad generelt, kræsenhed
Hej Helen.
Vi har en datter på 3 1/2 år. Hun vejer godt 13 kg, er meget aktiv i børnehaven og er meget glad for at gå der.
Vi har i nogen tid nu haft problemer med at hun ikke vil spise aftensmad. Der ryger måske lidt grønt ned, men kød mm gider hun ikke. Vi prøver lave mange sjove ting for at få hende til at smage og hvis hun så ikke bryder sig om det skal hun selvfølgelig ikke spise det.
Vi er bare så bekymret for at kun bliver en kræsen pige der ikke vil spise. Og at det går ud over hendes udvikling.
Er det normalt i den alder at mad ikke er noget de vil have? I børnehaven spiser hun frugt og i øjeblikket måske 1-11/2 halv skive rugbrød. Det kan da ikke være nok??
Håber du kan give lidt råd og hjælp.
De fortvivlede forældre